MBA Fashion Management - Media Major
Paris, 프랑스
기간
24 up to 24 Months
언어
영어
속도
풀 타임
신청 마감
요청 신청 마감일
가장 빠른 시작 날짜
가장 빠른 시작 날짜 요청
수업료
EUR 14,800 / per year *
연구 형식
캠퍼스에서
* Application fee 150 EUR
소개
IFA Paris MBA Certified by FEDE (Fédération Européenne Des Écoles)
- Duration: 24-month program in English
- Campus: Paris
- ECTS Credits: 120
- Limited to: 25 students per class
"Fashion in the age of social media is highly exciting"
Introduction
More than ever, fashion professionals need to display flexibility and the capacity to adapt to a tougher economic environment, but also to changing consumer trends and shifts in the fashion system, with increasing demand for more sustainable and ethical business practices. Companies are looking for managers that can develop more engaging and social experiences to encourage consumers to connect, and can confidently navigate innovative strategies in a digital environment.
Delivered since 2008, our MBA Fashion Management has been completely revamped in order to take full advantage of IFA Paris’ heritage and cultural specificities and our expertise in cutting-edge technologies and in adapting more sustainable practices for the fashion industry.
Our priority: to provide our graduates the excellent marketing and management skills required to navigate this changing landscape. As the industry is gearing towards creating more niches to sustain long-term profitability for its products or services, we have developed THREE majors that achieve a blending between the French traditional savoir-faire and an in-depth understanding of the future needs of the fashion apparel, fashion media, and the luxury industry:
- Media (this program)
- Luxury
- Apparel
Image: a mental representation of someone or something… If we consider fashion as a language, its role as a vehicle of perception is obvious. Our body shapes, our personalities, our styles, are all, to a certain extent, shaped by the image that is reflected through the mirror of fashion media.
The industry is going through a psychological shift. Until recently, individuals always strived to achieve a “desired self” that would be a perfect carbon copy of what is reflected within the glossy pages of magazines. Now, that “desired self” notion is progressively being rejected and consumers demand to be able to see themselves, as they are, through the lens of media outlets.
The MBA in Fashion Management - Media Major has been restructured to allow candidates to champion the idea of accurate representation. Through a mix of experimental and creative modules, they will produce visual and artistic artifacts that look at fashion through an anthropological lens.
All our programs are articulated around the ECTS framework as defined by the Bologne convention. After completing their course, students receive a total of 120 ECTS that can easily be transferred if they decide to study further. This program is also certified by FEDE (Fédération Européenne des Écoles).
Want more information about this MBA program by email? Click here → Send me more infos!
This MBA program is also available for online study on our distance learning website IFA Paris - Learn Online. For all the infos on the full online version of this course, visit: MBA Fashion Management - Media Major (Online).
입학
과정
코스 구성
1년차:
첫 해는 강의실 환경에서 핵심 기술과 역량을 습득하는 데 전념합니다.
이 집중적이고 실용적인 교육은 4개의 모듈 그룹으로 구성된 교육 모듈을 통해 제공됩니다.
이 모듈의 그룹 중 2개는 MBA 패션 관리의 핵심 구성 요소를 구성합니다. 세 가지 전공(럭셔리, 의류, 미디어) 모두에 공통입니다.
마케팅 관리
이 그룹화는 마케팅 계획의 구조를 기반으로 순차적으로 계획될 일련의 모듈을 포함합니다. 학생들이 습득한 지식의 전체 체계는 학생들을 다음과 같이 준비시킵니다.
실제 사례 연구를 기반으로 복잡한 마케팅 과제 분석
미리 결정된 목표를 달성하기 위해 전략적으로 자원을 할당합니다.
지속 가능한 경쟁 우위를 달성할 수 있는 브랜드 DNA를 만드십시오.
비즈니스 문제
시장의 신호를 듣고 해석하는 능력은 오늘날 관리자의 핵심 요소입니다. 지속적으로 재배해야 합니다. 이 모듈 그룹화에서 학생들은 경제적 및 재정적 관점에서 패션 산업의 특이성을 발견하게 될 것입니다.
핵심 모듈 외에도 이 미디어 전공은 커리큘럼의 거의 절반을 나타내는 두 개의 모듈 그룹을 중심으로 합니다.
패션 상황화
이 모듈 그룹화는 학생들이 예술과 산업의 교차점으로서 패션 세계에 대한 더 깊은 이해를 얻는 데 도움이 될 것입니다.
이미지 및 커뮤니케이션
학생들은 사진 촬영에서 창의적인 저널리즘에 이르는 일련의 실습 워크샵을 통해 실제 상황에 처하고 기술 기술을 개발할 것입니다.
이 프로그램은 고유한 모듈과 학습 경험을 중심으로 구성되어 있지만, 하이라이트는 20개 이상의 국가에서 온 숙련되고 의욕적인 강사의 교수진입니다. 이 진정한 교육용 멜팅팟을 통해 다양한 문화적 관점에서 이점을 얻을 수 있으며, 이는 창의적이고 틀에 얽매이지 않는 방식으로 문제를 분석하고 해결하는 경향을 자극합니다.
2년차:
2년차에는 필수 인턴십을 완료하고 교육학 IFA Paris 학습해야 하는 독특하고 개별적인 프로젝트인 Capstone 논문 개발을 통해 이러한 기술을 구현하고 실험하는 데 전념합니다.
Capstone 프로젝트에서 학생들은 비즈니스 벤처를 위한 본격적인 계획을 준비하기 위해 코스 지식과 업계의 최신 모범 사례에 대한 실질적인 이해 사이의 연결 고리를 만들 것으로 기대됩니다.
마지막으로, 시작부터 졸업까지, 위치에 관계없이 IFA Paris 의 대학원생은 "Career and Alumni Centre"라는 고유 부서의 지원을 받을 수 있습니다.
LVMH, Richemont 또는 Kering과 같은 그룹과의 강력한 협력을 활용하여 Career and Alumni Center는 독점적인 브랜드 출시 이벤트, 패션쇼, 미술 전시회 또는 전문 무역 박람회에 액세스하여 학생 자신의 전문 네트워크를 구축할 수 있습니다.
크레딧:
1학년: 60 ECTS
마케팅 및 관리 - 18 ECTS
비즈니스 문제 - 13 ECTS
패션 상황화 - 7 ECTS
이미지 및 커뮤니케이션 - 22 ECTS
2년차: 60 ECTS
인턴십 - 20 ECTS
캡스톤 프로젝트 - 40 ECTS